Призначення виплат за «лікарняним» на підприємстві: хто і як це має робити

Законом України від 21 вересня 2022 року № 2620-IX «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», який набув чинності 1 січня 2023 року, фактично скасовано комісії із соціального страхування, що були створені на підприємствах, в установах та організаціях (далі — підприємство). Тобто наразі Законом України від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі — Закон № 1105) не передбачено створення такої комісії. Зазначений орган відігравав вагому роль у процедурі призначення та здійснення соціальних виплат, а тому після його скасування виникло чимало запитань. Тож хто має призначати виплати за «лікарняним» та підписувати протоколи і чи затверджено форму таких протоколів? Чи можна оформлювати накази про призначення виплат за «лікарняними» на бланках підприємства? Чи потрібно видавати наказ або інший документ про припинення діяльності комісії із соціального страхування та призначати відповідальну особу, яка ухвалюватиме рішення про призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності?

Стаття відкрита для передплатників